טיפים לפיתוח תוכנה למחשב והסלולרי

פיתוח תוכנה

כל צוות מפתחים ומתכנתים פגש את זה: היום בו אתם יוצאים מהאקדמיה, נוחתים לשוק העבודה ומבינים שכל התיאוריות לא עזרו ושלהיכנס לשגרת עבודה יעילה זה עסק לא פשוט בכלל. כן, לפעמים גם מתכנת גאון ומשקיען יכול להיכשל בגלל שגרת עבודה בעייתית, וצוות פיתוח יכול לבזבז חודשים על קוד בלי להשיג מטרות של ממש רק כי אין לו מנהל טוב.

קבלו את הטיפים של המומחים שלנו – למה כדאי לשים לב בפיתוח תוכנה. למחשב, לסלולרי ולכל מטרה. גזרו ושמרו:

כל פרויקט צריך מנהל

דמבלדור? סטיב ג’ובס? קחו את הדמות הסמכותית שעושה לכם את זה ותגרמו לה להניע את הצוות. בלי מישהו שכל תפקידו בחיים הוא לגרום לכם לזוז, אתם פשוט תישארו תקועים במקום. למה? כי פיתוח תוכנה הוא כמו גידול ילד – תובעני, דורש המון אהבה, מספק ולוקח זמן של משרה מלאה +. מנהל הפרויקט צריך לקחת אחריות על מגוון תחומים: להחליט מהם הדברים שרצוי לפתח במיידי ועל מה כדאי לוותר כרגע, לדבר עם הלקוח ולשמוע ממנו פידבקים לקראת השקת גרסאות, לעזור בתחום יחסי האנוש בצוות ובעיקר “לפקס” את כולם על המטרה הסופית, לקצץ עיכובים על שטויות ולהזיז את כל המפתחים בכיוון הנכון.

אף אחד לא מת מקצת שגיאות.

טוב, אולי הכותרת קצת מוגזמת – בכל זאת, לחברות תרופות עדיף להיזהר לפני שהן משחררות מוצר עם באגים. אבל כל עוד אתם לא מתעסקים בנושאים מסכני חיים, אין סיבה לא לשחרר לשוק אפליקציה בגרסה ראשונה עם מעט באגים. כן, זה נוגד את האינסטינקט הבסיסי והפרפקציוניסטי שלכם, אנחנו יודעים. אבל אל תשכחו – עדיף מוצר שלם ביד משניים בחלומות שלכם. תתעדפו את מאפייני המוצר החשובים, דחו את אלו שלא באמת משנים על ההתחלה, ושחררו גרסה בזמן. עדכוני תוכנה יאפשרו לכם לעשות שפע של תיקונים אחר כך.

ובהמשך לסעיף הקודם: דד-ליין הוא ה-חבר שלכם

יש לנו יחסי אהבה-שנאה עם דד-ליינים. אנחנו מפחדים מהם, שונאים אותם ומתים עליהם – בכל זאת, רק בזכותם הצלחנו לפתח משהו בחיים. אל תתפתו למרוח את הליך העבודה במשך חודשים בכל שלב; זה רק יגרום לאיבוד המטרה ויכולת הריכוז של הצוות. מומחים ממליצים על זמן של כחודש וחצי עבור כל שלב בפרויקט. זה מאפשר לפתח לא מעט ואפילו לעבור QA בלי לאבד את הצפון. 

ולסיום: פידבקים מהאנשים הנכונים יחסכו לכם מיליונים.

אל תהיו החבר’ה שמוציאים לשוק תוכנה שאף אחד לא משתמש בה כי היא לא נגישה למשתמשים. חבל, זו טעות שיכולה להיחסך באמצעות כמה שלבים פשוטים: פידבקים קבועים של הלקוחות והמשתמשים. תנו גרסת בטא לקהל היעד. שבו ועברו עם המשתמשים על תהליך השימוש, בדקו מה אינטואיטיבי ומה לא כל כך. הקהל לא יהיה סלחני כמו אדם שמכיר את המוצר: ברגע שמשהו לא יעבוד, הוא ינטוש ויעבור הלאה. חסכו זמן ומשאבים, והקדישו זמן להקשיב לו מראש. בהצלחה בתהליך הפיתוח!

צוות חברת דוגמה: www.dogma.co.il

computer technician

computer technician

אודות חברתנו

חברת computer-technician הינה חברת טכנאי מחשבים המספקת את שירותיה ברוב אזורי הארץ. לנו ניסיון של למעלה מעשור בתיקון כל סוגי המחשבים ובפתרון כל סוגי התקלות.

מה חדש באתר?

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות..!

שיתוף ב facebook
שיתוף בפייסבוק
שיתוף ב google
שיתוף בגוגל+
שיתוף ב twitter
שיתוף בטוויטר
שיתוף ב whatsapp
שיתוף בווטאספ